همه ما به صورت روزانه با موتورهای جست و جو گر سر و کار داریم. شاید حتی زندگی بدون سرچ کردن در گوگل و بینگ برای ما یه چیزش کم باشه . اولین کاری که میکنیم به صورت روزانه گوشیمون رو بر میداریم یا لپ تامون رو روشن میکنیم و میریم سراغ گوگل. هر چیزی رو که دیروز دنبالش بودیم و پیدا نکردیم و یا این که میخوایم امروز در موردش جست و جو کنیم رو شروع میکنیم به تایپ کردن توی نوار سرچ گوگل.

شروع میکنیم :

هوای تهران امروز ( آب و هوا رو سرچ می کنیم )

نرخ دلار و ارز دیجیتال امروز ( وضعیت بازار رو چک میکنیم )

خبر جدید ( میریم سراغ سایت های خبری و … )

اسم محل یا آدرسی رو سرچ میکنیم و میریم توی گوگل مپ شروع میکنیم به مسیر یابی و وضعیت جاده و زمان رسیدن به مقصد و خلاصه از این جور موارد روزانه

یا حتی اینکه شروع میکنیم به سوال پرسیدن و توی نتایج به دنبال جواب سوالمون میگردیم ؟

بهترین قالیشویی در همدان کجاست ؟

به نتایج اعتماد می کنیم و روزمون رو شروع میکنیم.

حالا موضوع اینجاست ما داریم روزانه با نتایج گوگل سر و کله میزنیم و به نتایج اعتماد می کنیم و نیازمون رو به صورت روزمره برطرف می کنیم. فرقی هم نمیکنه دانشجو باشیم یا محصل , پیر باشیم یا جوون شروع میکنیم با گوگل و سرچ کردن کار کردن.

حالا چند سوال :

  • این نتایج توی گوگل به چه صورت هستند؟
  • آیا این چیزی که داریم توی گوگل میبینیم اتفاقی هست ؟
  • آیا این سایت ها و جواب هایی که داریم میبینیم واقعی هستند ؟
  • آیا میشه به همه جواب ها و نتایج اعتماد کرد ؟

“هیچ چیزی در گوگل یا موتورهای جست و جو گر اتفاقی نیست “

سوال پیش میاد برامون که :

” پس این اطلاعاتی که ما داریم روزانه داخل گوگل میبینیم چه طوری داره نمایش داده میشه؟ “

جواب یک کلمه است ولی در عمل میشه گفت یک اقیانوسی از علم و دانشه که ته نداره و اون هم سئو هستش.

ادامه مسیر آموزشی با مستر سئو :

سئو به چند دسته تقسیم بندی می شود ؟